Naar Klanten Luisteren

By Posted in - Cartoons kijken on oktober 3rd, 2017 0 Comments

Te veel features op een telefoon - ikstripje

 

Open deur: De Klant is Koning!
Wanneer je een product maakt is het superbelangrijk dat je naar je klant luistert.
Zeker als je in de ontwikkelfase zit is klantenfeedback goud waard.
Niets erger dan een uitvinder opgesloten in haar zolderkamer die een product bedenkt waar uiteindelijk niemand op blijkt te zitten wachten.

Maar, dat betekent niet dat iedere klant het per definitie beter weet dan jij.
Luisteren naar klantfeedback is een ding, klanten aan het roer zetten van je productontwikkeling is een heel ander verhaal. Als het goed is ben jij altijd nog de expert op dat gebied.
En een klant kan best iets roepen in een opwelling (“Ik wou dat mijn stropdas ook een blikopener was!”) het is de vraag of hij/zij daar uiteindelijk ook echt in geïnteresseerd is.
En dat is natuurlijk waar de echte vraag om feedback komt: wil je alvast betalen, terwijl ik het product uit-ontwikkel.

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.
– Henry Ford

 

Please leave a Comment